The day...

Ja så var det då the big day kommen. Imorse gick vi upp kl 7 för att sedan köra raka vägen till Veberöd klockan 8. Vi var framme vid halv 9 och satt sedan och väntade in Emma och Maiko (Lextons uppfödare, min nya polare och Maiko är Lextons syrra).

Det blev en lång väntan, dock så gick tiden väldigt snabbt för mig som var på min första utställning. Det var mycket att ta in och lära sig. Mycket nerver och mycket krigande med en hund som vägrade samarbeta på samma vis som han gör hemma i vår park. Puh, paniken kom krypandes. Jag fixade och gick igenom min första utställning med min älskade Lexton som också gjorde debut idag såklart.

När jag gick in i ringen så kändes det som att min själ lämnade kroppen, det var bara min kropp där och jag gjorde liksom det jag blev tillsagd. Fy fan vad spänd och nervös jag var. Jag ställde upp honom snett bredvid domartältet, pinsamt..detta gjorde jag helt utan att reflektera över att domaren faktiskt gärna fick se lexton också. Aja, man lär väl sig av sina misstag. Det var si sådär och jag skämdes rätt mycket efteråt när jag tänkte tillbaka på allting, då vill min själ efter ett tags kroppslig kontakt återigen lämna. Men nu har jag tagit in att man faktiskt inte kan vara proffs direkt. Man lär av sina misstag och övning ger färdighet. Vi vet vad vi ska träna på till nästa gång. Nu blir det väl ca 1 månads träning innan det sätter igång med 3 ganska tight inpå varandra.

Lexton fick en 1a men inget pris då han sluttade på bakpartiet? Domaren trodde att detta kunde vara för att han var kall och frös. HM? :S

Jag är iallafall glad för vår kritik samt för att jag vågade ta det där jäkla steget in i ringen och faktiskt ta mig igenom en hel utställning.

Det gick mycket bättre för Lextons syrra, kolla in kritik samt priser här...www.legallykennel.se

Lextons kritik:

Maskulin kraftfull hund
Bra bett
Bra hals
Väl utfyllt förbröst?
Något utåt vridna framtassar.
Bra bröstkorg för åldern
Bra rygglinje
Sluttande kors
OK vinklar bak
Rör sig med lerta steg
Behöver mer flyt i steget
Trevligt temperament.

Otydlig text men har försökt tolka haha...

Bilder kommer snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback