Lillan...

Jag fick knappt ätit, kan inte koppla av ens en minut. Hon är full av liv och bus, både på gott och ont. Jag hade nog glömt hur jobbigt det är att bli med valp. Eller är det kanske så jobbigt just nu eftersom det har varit en mycket lång dag, full av olika känslor, stressande och körande. Jag är helt slut, kunde inte fatta att klockan endast är halv 8. Nu har jag äntligen fått henne till att sova, så nu ligger hon här bredvid mig helt utslagen. Har nog aldrig varit så skönt att luta sig tillbaka i soffan och bara pusta ut med datorn och ett glas pepsi.

Jag älskar henne av hela mitt hjärta redan, men jag märker också hur mycket som kommer krävas utav mig. Det är verkligen ett heltidsjobb, herregud..jag skriver som om jag vore nybörjare, men jag tror aldrig man slutar chockas utav hur mycket jobb det faktiskt är. Nu är det mycket jobb och slit som gäller framöver men bra kommer det att bli.

Imorgon får vi nog ta en sväng inom en djurbutik och handla en hel del nya saker åt lillan. Kasst förberedda.

Jag trodde vi skulle hinna till Malmö valp med lillan men det kommer inte bli fallet, hon får nog följa med men kommer inte kunna delta i tävlingen då hon är för ung.

Min lilla fina flicka, när jag tittar på henne kan jag inte förstå att hon är min.

När jag får mitt första barn kommer jag vara helt slutkörd och trött på det, ungefär som alla 40+are känner det nu när deras barn blivit tillräckligt gamla för att sköta sig själv. Nä, det får vi inte hoppas men det vore inte konstigt för detta kan nog faktiskt jämföras med att ha en litet spädbarn.

Fick ett väldigt fint mail från uppfödaren som skrev att hon blev väldigt förjust i både mig och Micke och tvekade inte på att prinsessan skulle få det bra med oss. Om ett år anordnar hon en valpträff, hoppas kunna komma och hälsa på innan det. Denna gången fick vi ju inte träffa Mamma och Pappa men vi fick se dom på bild, fantastiskt fina båda två. Lillan kommer ifrån www.highstones.se där finns en svart tik kvar för er som är intresserade.

Nej, nu får vi försöka komma överens om ett namn till henne, det är så jobbigt att inte ha ett namn.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback