Igår fick jag mina efterlängtade...

HUNTERS :D !! Fan vad snygga dom är. Jag ska snart provköra dom i parken med Lexton. Micke förstår sig dock inte på gummistövel-modet men inom snar framtid kommer han att göra det, det brukar vara så.

Idag känner jag mig lite bättre, medicinen har nog börjat hjälpa. Inte det lättaste att svälja dom när dom jävlarna flyter i munnen men det är en annan sak.

Idag satt jag och kollade på blocket på hundar, så klart...Ja, jag är en hundnörd. Älskar mina bebisar mest av allt!
Jag kom in på berner sennen och new foundland valpisar, herregud...nda sedan jag var väldigt liten så har jag älskar berner sennen..jag till och med klistrade ett berner-klistermärke på bakrutan på vår bil. Det slutade med Labbe och sedan en Labbe till och så blir det nog denna gången till. Hade helt glömt bort, fastän jag skrev om det för någon dag sedan att Emmas Kira får en kull om ca 6 månader. Pratade lite snabbt med Emma på facebook, tidigare har jag nog sagt att jag vill ha en brunlabbe pojke från nästa kull men nu har jag kommit underfund med att det är en tik jag vill ha eftersom det känns så ensamt här hemma med alla mina grabbar. Jag vet dock inte om jag vill ha en svart eller en brun men jag misstänker att jag vill ha en brun...hjärtat säger så iallafall men sedan vet man aldrig vad hjärnan kan ställa till med. Dyker där upp en liten brun tik i kullen som ser ut att kunna bli en utställningspingla så kanske vi kan ordna ett foderavtal, beroende på hur det går för mig i utställningsvärlden. Som jag sa till Emma så beror det nog på hur Lexton sköter sig, men samtidigt så har jag bestämt mig för att det ska gå bra och detta bara är början på Lextons karriär ;D, och då kan det bara gå bra...känns det som iallafall.

Jag tänkte även berätta lite snabbt om en incident som utspelade sig häromdagen. Vi åkte hemifrån en liten stund, struntade i att sätta för i vardagsrummet eftersom det bara var en liten stund. Vad vi glömde ta bort var chipsskålen som stod på vårt väldigt låga bord. När vi kommer hem så är den halvfulla chipsskålen tom. Lexton står och dricker vatten som aldrig förr, slog sig sedan ner nöjt och sov en stund. Vi vet att det var Lexton eftersom skålen inte låg på golvet utan stod precis som den gjorde innan vi åkte, han har alltså ställt sig med framtassarna på bordet och ätit ur skålen. Jag har slutat bli förvånad, det har nog micke också. Varje vecka åker vi till ikea för att handla ny dörrmatta, Lexton protesterar när vi åker hemifrån.

trots allt detta så älskar jag min prins mest i världen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback