parkeringstant...HJÄLP.

Det blev inget bokskogen idag, tråkigt. Istället har dagen sett ut följande...


Micke var iväg i någon timme och letade förgäves efter en sidobackspegel, när han kom hem så hade han början på migrän och vi hade inga tabletter hemma. Vi bestämde oss för att ta apoteket, såklart inne i stan för att ta det närmsta så han inte skulle dö. Inga parkeringsplatser såklart eftersom det var vid lunchtid så Micke ställde sig på ett ställe där det var förbjudet såklart men på ett ställe som egentligen skulle kunna vara en parkeringsplats, men varför inte sätta parkeringsförbud på lite fler platser i den här staden? MMM pengar säger dom och slickar sig runt munnen. Usch och fy.

Ja, nåväl..han sprang in snabbt som bara den och skulle köpa tabletter. Jag har varit nojjig tidigare med att han står felparkerad för jag vill absolut inte uppleva den där "rulla ner rutan för parkeringsvakten knackar på rutan"-händelsen, detta har jag varit noggrann med att poängtera för Micke som gång på gång lovar att han inte ska sätta mig i den sitsen förutom dom gånger då han faktiskt blivit lack och tyckt jag var skitlöjlig som inte bara kunde rulla ner rutan och säga att han kom när som helst. Han har inte fattat det riktigt men jag tror dom har hört den frasen ett par gånger innan jag säger den och skiter ett stort stycke i detta. Men men, kryss i taket så har det inte hänt ännu...eller jo nu har det...

När Micke varit iväg ett tag och Nezta somnat i mitt knä så ser jag till min stora förskräckelse att där kommer en marinblå varelse framför bilen, shit hann jag väll tänka innan jag var tvungen att rulla ner rutan.

- Har du möjlighet att flytta bilen?
- Nej, jag har inte körkort.
- Det är förbjudet att stå här
- Ja, men han är bara inne snabbt, han kommer vilken sekund som helst. Jag ringer efter honom.
- Ja, då får han vara här innan jag hunnit skriva lappen.

(KOM UT SNABBT SOM FAN ANNARS FÅR DU BÖTER)

Jag har nog aldrig sett Micke agera så snabbt under hela vårt liv tillsammans, eller jo...HEHE

Det blev en liten diskussion Micke och kvinnan emellan och nöjd satte sig Micke i bilen utan parkeringsböter.

Jaha, när får jag min 500-lapp för att jag trots dina ord fick gå igenom denna traumatiska händelse, tänkte jag men gick inte så långt att jag sa det.

Om vi säger så, så bjöd han inte ens på vår festmåltid som bestod av köttbullar på Orvars.

Förresten så fick han inte köpt tabletter på apoteket i stan så vi fick åka vidare till kronprinsen.

När vi kom hem kollade vi på tv, sedan somnade vi alla in och sov i 2-3 timmar. Ganska nyvakna ska vi nu inta en pannkaksmåltid framför tvn som visar Malmö redhawks.

förresten är där någon som vet hur man bloggar med iphone om man har konto hos blogg.se?
Ska jag behöva byta blogg? Hade varit så tråkigt med tanke på att man har alla sina inlägg från hundra år tillbaka här. TIPS?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback