Lördag...

Helt rätt Maria, det är verkligen som att ha en liten bebis. Hon är så krävande, men så underbar :-)


Inatt var hon vaken 3 gånger, det var bara att se glad ut och gå ner från tredje våningen för att låta bebisen kissa. Ingen blöja här inte, tyvärr. När hon varit ute och kissat så trodde jag att hon var villig att sova igen, men icke. Då var det bus och lek som stod på schemet, skjut mig? Jag vaggade henne i famnen, jag kliade henne i öronen och försökte klappa henne så hon skulle slappna av, ingenting hjälpte, till slut blev jag tossig och la henne ner och satt bestämt nu ska vi sova och ingenting annat, vad hände? Jo hon la sig ner och vågade inte röra sig, några suckar och sedan somnade hon sött. Jag var lagom pigg imorse när dom andra djävularna skulle ut och kissa. Micke gick och handlade frukost och jag satt upp och sov en liten stund. När frukosten var klar, då var det först hundarna som skulle ha mat och direkt efter lillan ätit så var det en runda ner för att göra nr 1 och nr 2 och därefter var det min tur att äta frukost, en kvart efter Micke. (läs: jag tycker synd om mig själv)

Idag lämnade vi surgubben och bjässen hemma, tog bilen och åkte till arken zoo för att handla ett halsband till prinsessan samt lite leksaker och godisar. Sagt och gjort, vi tog sedan bilen till Bunkeflostrand för att visa upp prinsessan för min mamma med familj. Pappa ville gärna också se henne men vi hann inte dit idag, fastän vi var i Bunkeflo. Ikväll ska vi åka hem till Fredrik, Maria och barnen. Lexton och Enzo får stanna hemma och sessan får följa med, det blir lugnast så både för oss och för hundarna. Enzo och Lexton kan behöva lite egen tid efter att miraklet kom hem här.

Nu ligger min lilla familj och sover, dock inte jag som unnar mig en stund vid datorn. Jag borde kanske sova men hade jag lagt mig nu slår jag vad om att lillasyster vaknar.

Förresten, för någon dag sedan så försökte lillan hitta tuttar på Lexton, när dom gör det är dom så smååå...det gjorde lexton också på en brun hane när han var mindre. Lillans mamma var svart och det är ju Lexton också.

Nu blir det mycket ledigt fram till jag börjar nytt jobb den 1 november. Det är bra för den tiden behöver jag med både Lexton och den lilla. Mycket träning och uppfostran som står på tur.

Ha en bra Lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback