Hundvalp!

Igår kan ha varit en av dom bästa dagarna någonsin! Inget går upp emot lyckan man känner när man ska få hämta sin älskade valp. Natten till igår sov jag inte en blund, jag låg uppe och hade hela huvudet fullt av tankar. Jag var sååå förväntansfull. Herregud vilken man jag har, att står ut med mig är en gåta. Alla dessa hundar. Dock är det inte så farligt som det låter med 3 hundar.

Jag skulle vilja påstå att steget från 1 hund till 2 hundar är såå mycket större än steget från 2 till 3. Dock så finns det en gräns och den har vi uppnått nu, en fjärde hund kommer aldrig att existera.

Jag trodde det skulle vara betydligt jobbigare än vad det är att få hem en valp nu när man redan har två (nästan) vuxna hundar. Det är helt underbart. Idag var vi iväg och köpte en ny sele och koppel till lille snutt och sedan lekte pepsi (chihuahua 12v / janas bebbe) och han ute i parken på gräset. Dock blev det bara en väldigt kort stund ute på gräset eftersom att det inte var speciellt populärt när det blåste och solen gick i moln. Lite obehagligt! Första gången han var ute på gräs idag!

Vi ska inte stressa fram något, allt får ta sin tid. Han är fortfarande så himla liten. Idag blir han 8 veckor.

Dock är det en mycket duktig liten kille som redan går på tidningar och kissar/bajsar. Han sprang och gick även några fjuttiga steg ute på gräset innan. så dåktig.

Enzo var rädd för honom igår när han kom hem till oss, han gick och gömde sig. Geisha som är mamma till honom sprang fram direkt och var jätteglad, började pussa och tvätta honom. Så jävla gulligt! Enzos rädsla har släppt och nu leker dom nästan med varandra till och med.

Btw, så kommer det nog bli så att hans namn får bli Wilton eller Wilson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback