Kasst uppdaterat

Ja, jag har ju inte varit inne och skrivit på ett väldigt bra tag, man kan ju fråga sig varför. Fullt upp med jobb kanske? oh yes :( Jag har i flera veckor trott att det var "min sista vecka på jobb" men när varje vecka närmar sig sitt slut så har jag blivit inbokad på nya vikariat, det är både kul och jävligt tröttsamt.

Jag har iallafall avslutat mitt vikariat på sundsbroförskola och även berga förskola och är nu inne på mina sista dagar på Järavallens förskola för att sedan inta både rubinens förskola och någon annan mindre ball förskola (pga avståndet) i tygelsjö.

Det har hänt mycket sedan Juli, eller när det var jag bloggade senast? Jag har i princip bosatt mig hos Micke, inte så mycket skillnad från innan men man förstår vikten av det när ens kompisar börjar kalla en för sambo, hjälp? Jag har ju dock kvar min adress, saker osv i kära Bunkeflo...så att så långt har det inte gått än. Jag får nog säga att för att ha bott tillsammans och varit så in på varandra i snart 8 månader så går det otroligt bra. Man får nog säga att vikten av respekt, tillit och att ge varandra andrum har stor betydelse i det hela.

Hela sommaren har gått och jag kommer knappt inte ihåg vad vi har gjort, men jag är säker på att jag är nöjd med sommaren som har gått trots allt jobbande från både min och mickes sida.

Allt jobbande har dock bidragit med en ny liten familjemedlem. Jag har ju sedan tidigare  (tidigare förhållande höll jag på att skriva, allt blev så familjärt) Geisha, hon är har hunnit bli hela 1 år och 5 månader. Hon lyder fantastiskt fint och är verkligen våran bebis. Nu har vi gemensamt? köpt Enzo 5 månader, frågan som alla ställer sig "vad ska ni med en hund till?" jadu, svårt att svara på...skaffa en chihuahua och se! Konstigt nog så skaffar nästan alla minst 2 chihuahor, kanske ligger det något i som alla bittra påstår "det är ju inte mycket till hund", man kanske skaffar två för att kompensera, 2 måste ju vara mer hund än 1? Eller inte!
Det är helt fantastiska djur, som faktiskt är allt utom än hundar, det är som små bebisar och man blir totalt förälskad i dom. Nästan alla som bara fått ett barn skaffar ju två inom kort. Det är bara så.

 Nåja, Enzo har visat sig vara fruktansvärt busig iallafall. Geisha verkar så trött på honom och det har bara gått 3 dagar. En händelse idag när jag satt och skrev var att jag hörde ett misstänksamt skall från Geisha och tittade bakom mig, jag ser helt enkelt en väldigt nöjd Enzo stå på vardagsrumsbordet och fullkomligt trycka i sig vad vi har i tre små vita skålar som står på bordet (godis, nötter osv)!!! Han fick sig en rejäl omgång skäll och Geisha fick en rejäl omgång belöning som bestod av HUNDGODIS.

Nåja,
jag är har allt man kan drömma om nu känns det som, fantastiskt tacksam över att ha världens bästa pojkvän som jag är såå stolt över trots vissa stunder då jag bara vill döda honom pga hans krävande jobb och hans fenomenala sportintresse. Jag är även evigt tacksam för att han låter mig bo här hos honom, jag är ju faktiskt lite av en inkräktare om man ser det på annat vis haha. Och jag är så glad över att vi har det så bra som vi har det och att vi har dom två bästa hundarna i världen.


 Enzo


Geisha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback