skitjobb!

jag måste bara understryka att vara tillbaka i verkligheten - Måndag suger något fruktansvärt. Varför kan det inte bara vara helg alltid eller iallafall kännas som att det är det? Varför måste vardagen alltid betyda något tråkigt och alltid bidra med tråkigheter?

Jag har suttit och försökt skriva ett personligt brev nu under eftermiddagen men jag lyckas verkligen inte, jag har helt slut på ord och idéer. Jag tänkte nämnligen gå ut imorgon i stan och lämna mitt cv + personliga brev till olika ställen. Jag tror inte på någon succé men gör jag det så har jag det iallafall gjort och det är bättre än inget. Jag kommer tyvärr inte kunna fullfölja idéen då jag imorgon kommer att jobba på förskola (N) och likadant på Onsdag så det får väl bli på Torsdag detta kommer bli aktuellt. Jag har alltså några dagar på mig att fixa till det.

Varför ska det vara så jävla svårt att få ett jobb som man vill ha och kommer trivas med? Ska allt verkligen gå ut på att ha bra kontakter?

Jag vill verkligen jobba i en butik, få göra det jag älskar - sälja och bara trivas som fan med tillvaron.

Istället tar jag hand om barn....

Var fan är rättvisan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback