Sjukhuset...

Jag har spenderat dagen på sjukhuset, kanske inte dagen men några timmar.

Inte för att jag är sjuk eller så utan det var Karin som skulle dit. Jag och Walter gick en liten runda men vi ägnade rätt mycket tid inne på sjukhuset i korridoren också.

Jag blir så "gripen", vet inte om jag anser det vara rätt ord men någorlunda iallafall. Jag blir gripen av "livet" på sjukhuset. Det är nästan som en liten miniatyr värld. Det var så många som rullades förbi i sjuksängar med dropp och allt möjligt. Jag satt nog upp och ner i 1tim och 15 min och bara tänkte och tittade. Detta var medans Walter sov. Det måste vara ett otroligt spännade, roligt, jobbigt men framförallt givande jobb. Jag skulle så gärna vilja vara i någon av läkarnas kläder för en dag och testa på det. Jag är inte mycket för att plugga så att plugga till läkare är nog inget alternativ för mig, inte än iallafall.

Nåja, det var iallafall spännade att sitta där och följa läkarna och allt runt omkring. Jag tror att det är så "främmande" för en på något sätt så man tycker det är lite speciellt att vistas där. Det kvittar om jag är i en lokal eller bara på sjukhusets område, jag får samma känsla i kroppen. Jag avundas verkligen dom som är läkare samtidigt som jag inte gör det för det måste vara ett väldigt påfrestande jobb med tanke på att det som händer inte alltid är positivt. Jag antar att dom lär sig att skärma av efter ett tag, jag tror att detta kan vara anledningen till att vissa läkare ibland kan verka så kalla.

Att vara barnmorska måste ju vara en dröm, inte sant?

Jag hade kunnat sitta här och skriva om detta hela kvällen för det intresserar mig så mycket och jag har så mycket frågor och tankar kring det. Tyvärr är det mat nu så jag får fortsätta skriva sen, dock inte ang detta.

Ha det bra ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback