Kennelhosta, faaaan!

Äntligen Fredag!

Imorse låg jag var i sängen ett bra tag tills jag bestämde mig för att efter Våra bästa år var slut så skulle jag stiga upp och göra lite nytta. Jag tog ner alla flaskorna och pantade dom, 150kr rikare! När jag kom hem igen så började jag misstänka att Enzo blivit sjuk, i den såkallade "Kennelhostan" som just nu härjar i Sverige. Varför varför varför?

Han har hostat ett par dagar nu, det ser nästan ut och hörs som att han ska kräka men det slutar bara med en host och någon gång har där kommit upp vitt slem också, för någon dag sedan kräkte han också. Jag började googla sjukdomen och insåg rätt snabbt att jag var på rätt spår. Det är nog verkligen Kennelhosta han har fått, detta är riktigt smittosamt så det dröjer nog inte länge förrän Geisha också har det. Det är ofarligt så länge det inte blir värre och blir en lunginflammation istället. Det är självläkande och går bort mellan 1-2 veckor. Han är lika pigg och glad trots sjukan och aptiten är det inget fel på. Detta läste jag var helt normalt och skulle detta ändras så skulle man uppsöka veterinär. Det är skönt att det inte är något allvarligt iallafall, det är tur google finns för annars hade jag trott han var döende i kennelhosta nu. En kennelhosta är precis som en mänsklig förkylning. Jag känner mig lugn nu och jag hoppas få behålla lugnet. Man ska tydligen låta hunden ta det lugnt, inte träffa andra hundar, ta små promenader osv. Just nu sover båda två bredvid mig så det blir nog inga problem. Hoppas plutt snart blir frisk, synd om honom :(!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback