....fortsättning fredag...

Idag började dagen med en runda till värnhem och hämta ut Geishas smärtstillande och ögondroppar, 250kr gick det kalaset på, nice!...not.
Därefter styrde jag cykeln mot Willys för att handla lite frukost till imorgon samt pepsi max till idag då jag inte hade fått min vardagliga dos på morgonen, kände att huvudvärken började komma krypande så 2liter hamnade i varukorgen..hallåjaaaa!
När jag kom hem möttes jag av två väldigt kissignödiga hundar så det var bara på med koppel och fara ner med dom direkt så dom fick göra sin behov.
 Konstigt nog fick jag ett litet städrus genom kroppen och jag ställde mig och diskade, gjorde rent spisen, diskbänken, fläkten, dammsög och tvättade golvet....i köket i allafall :D sedan lämnade micke datorn och jag hamnade av någon konstig anledning här och verkar ha svårt för att komma härifrån också..hm...som vanligt.. Jag har dock ägnat mig åt goda ting här framför datorn nu den studen jag suttit här. Ingen har väl missat min lilla vovves operation som kostade en halv förmögenhet, idag rensade både jag och micke bland våra saker och nu finns där ca 5 nya annonser på blocket.se.
Det är ett väldigt bra tips från mig till er när man behöver lite extra pengar, jag vet att det är skitsvårt att skiljas ifrån vissa saker men ta steget och gör det. Är du inte i behov av pengar så sälj ändå och lägg det i en spargris och efter varje sak du sålt växer ju pengarna bara mer och mer och till slut har du kanske till en resa till ett betydligt varmare land än Sverige.

Saker som vi lagt upp är bla...


Helt ny canada goose väst med lappar kvar, brun med rött löv storlek S/M - 700kr, nypris 2000kr.
Samsung touchwiz f480, mobiltelefon, 1800kr.
Blackberry 8110 Pearl, helt ny, mobiltelefon, 2200kr.
Replay-jeans dam, 28/32, i princip aldrig använda, 500kr.
Wrangler-baggy jeans, samma som ovan, 400kr.
Kavaj från mansfield, helt ny, 500kr.
Burberrykjol, storlek S, använd men i väldigt fint skick, 600kr.

Man får vara beredd på att folk prutar så att lägga på någon 100lapp på priset är en smart idé, då får du vad oftast vad du vill ha för varan ändå.

Nå ja, här hemma är allt som det ska iallafall. Micke jobbar och jag fördriver tid vid datorn då mitt städrus helt försvann. Om en stund ska jag börja göra mig i ordning för hockey-match. Idag blir det bara jag och Micke som går tillsammans, uppskattas samtidigt som trevligt sällskap också är kul ibland.

Sitter och oroar mig lite över hur det ska gå att lämna enzo och geisha ensamma hemma första gången nu efter Geishas operation. Han är väldigt glad för att slå med tassarna när dom leker och risken är stor att hon får hans tass i ögat. Vi har blivit rekommenderade att ha på Geosha plastkrage hela tiden i en vecka nu, men hon sitter helt stilla i och gråter när hon får den på sig, synd om henne...så vi håller ett extra öga på dom istället. Idag får det nog bli att Geisha är i hallen och Enzo i köket eller liknande...vi får väl se.  :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback