En fullspäckad Fredag!

Åh vad dålig jag har varit på att uppdatera!

Av någon konstig anledning så varje gång jag loggar in på blogg.se så segar allting totalt ur, man kommer absolut ingen vart när man klickar på något så det är lika bra att klicka ner allt och hoppas på bättre tur nästa gång, vilket man såklart inte har och till slut så blir klockan så mycket att man inte pallar blogga utan går och lägger sig istället.

Idag har jag varit händig och tagit bussen till Bunkeflostrand för att träffa den danska familjen med den lilla flickan som behöver barnflicka. När jag anlände till Bunkeflo så gick jag in på Ica för att handla dricka, där inne så stötte jag av ren slump på Josse som storhandlade. Vi gick tillsammans bort mot adressen jag skulle till, passade helt enkelt på att ta en liten pratstund. Jag gick sedan vidare bort mot huset som jag skulle till och där inne hittade jag världens sötaste lilla flicka som precis blivit 9 månader. Mötet gick jättebra och dom ville ha mig som barnflicka åt deras lilla Sopia så nu är det bara att vänta på att dom ringer mig för tider :) ! När jag sedan var klar hos familjen så gick jag vidare bort mot mitt eget hem och passade på att plocka ner lite saker som plösligt fyllde en hel bag, jag visste inte om jag var sugen på att gå och asa runt på den men det slutade med att jag gjorde det iallafall. Jag packade bland annat ner Goose jackan, skepparkavaj, 2 par skor, digitalkamera-laddaren, skärp, klänningar och lite annat.

Jag blir lika glad varje gång bussen rullar in i Bunkeflostrand. Ännu bättre är det när man sedan hoppar av bussen och känner den underbara luften som är så annorlunda jämfört mot luften inne i stan. Jag är uppväxt i Bunkeflostrand, jag blir bara mer och mer övertygad om att det är där jag hör hemma och får jag bestämma så kommer jag att hamna där resten av livet sen också. Jag älskar verkligen Bflo.

Jag har även besökt staden idag där jag helt glömde bort att handla almenacka som var anledningen till att jag åkte dit. Jag handlade istället ett par beiga jeansleggings för 149kr på h&m och en svart/vit tröja för 249kr på h&m som jag kommer lämna tillbaka för den var inte alls snygg på.

Jag glömde berätta att innan idag när ja var hemma så hittade jag en gammal almenacka, jag tog med mig den som underhållning till bussresan. Jag kollade vad jag hade skrivit på varje datum och den 27September 08 hade jag skrivit in "Micke" och efter det så rullade det bara på med "Micke" var och varannan dag. Slutsatsen blir alltså att den 27September 08 så träffades jag och Micke för första gången, alltså mer än 1 år sedan. Helt galet! Jag som trodde att jag fortfarande var nykär?

Det är rätt kul när man tänker efter vad som har förändrats under detta året som har gått, mellan mig och Micke alltså. Vi började med att träffas ganska oseriöst, jag tröttnade på det oseriösa, Micke insåg inte vad han hade förrän han förlorade det ungefär, jag kom tillbaka och nu sitter vi här tillsammans i en 2a på Katrinelund med två stycken hundar varav den ena är köpt gemensamt. Imorgon ska vi till Ikea om Mickes pappa kör med oss, Dom snackar med någon ikea-snubbe om det nya köket som förhoppningsvis står klart här hemma snart och jag går en sväng i butiken och plockar på mig en massa som jag sedan tvingar Micke att betala. Han ansåg att det enda vi behövde var en "konservöppnare", jag anser att det är en del andra saker också haha! OM VI SÄGER SÅ!

Bilder på morgondagens shopping kommer imorgon alltså.

Vi funderar på att handla sverige-tröjor till hundarna som dom ska ha på sig imorgon. Det var extra pris på dom i en djuraffär borta på Värnhem. Där fanns två olika sorters, en gul med blå kronor och en blå med gula kronor, tur man har två så man slipper välja!

Imorgon möter Sverige grannlandet Danmark, det har ni väl inte missat? Vi ska iallafall se matchen här hemma med lite vänner, ska bli jätteroligt. Det blir en riktigt bra match och det är så viktigt att Sverige vinner!

Ikväll kommer det att bli en lugn hemmakväll tillsammans med min älskade och våra vovvar, det ska bli skönt. Det var längesedan vi bara var hemma och gjorde inget på en Fredag.



Bunkeflostrand - Strandängarna.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback