Kan hundar ha damp?

Denna natten har inte varit nådig!

Nu är det såhär att förr i tiden när bara Geisha existerade och Micke inte var så glad för henne så envisades jag om att hon skulle sova i sängen tillsammans med oss, hon är ju så liten och sover hela natten? Han envisades dock tillbaka med att vägra ha henne i sängen. Hon fick alltså sova i sin korg.

senare dagar när han fattat lite mer tycke för Geisha...nästan mer tycke än vad han har för mig..så hamnade hon i sängen och det var inget jag tyckte var negativt eftersom det var vad jag strävat efter ett bra tag. Nu har vi två hundar och båda två ska ligga i sängen med oss. Nu är det varken jag eller micke som envisas om det utan det har visat sig att vi har två hundar med väldigt stark vilja.

(missförstå inte hahahaha)

 Jag tror vi har testat på allt som går, en i vardagsrummet och en i hallen, båda i hallen, en i köket och en i vardagsrummet, en i sovrummet och en i vardagsrummet OSV...det funkar inte! Dom är totalt sjövilda om dom inte ligger tillsammans med oss i sängen. Nu har det dock gått så långt att jag inte kommer ihåg senast jag sov en hel natt utan att vakna pga att en av hundarna antingen rumstrerar runt, skäller eller något annat.

 Inatt envisades Geisha om att skälla var fjärde kvart åt något totalt obegripligt och Enzo var nere och sprang rundor i lägenheten och hoppade alltså upp och ner från sängen hela tiden, detta gjorde även Geisha men tillskillnad från Enzo så kan Geisha inte hoppa upp i sängen själv så hon ställer sig vid sängkanten och gnäller till någon tar upp henne? Jag var sååå nära på att låsa in dom på toaletten inatt, kalla mig gärna djurplågare men inte förrän du upplevt detta själv. Ni undrar säkert varför jag inte låste in dom på toaletten, jo det är så att Enzo har något jävligt skumt för sig, han hoppar ner i badkaret alldeles själv? Ja, det är en chihuahua på ca 15cm mankhöjd...finns bara en förklaring...allvarlig störning i huvudet?

Detta resulterade alltså i att jag sov till ca 12.30 idag vilket är ganska ovanligt för mig. Jag vaknade dock (naturligtvis) runt kl 9 efter att Micke hade gått till jobb av att någon av hundarna (enzo utan tvekan) stod och raffsade på dörren. Micke hade alltså stängt dörren till sovrummet där jag sov och hade lämnat hundarna i hallen, väldigt gulligt av honom, tyvärr misslyckades den planen totalt och jag fick gå upp och öppna dörren så att galningarna kunde hoppa upp till mig. Jag var dock väldigt klar med att dom skulle lägga sig ner och sova direkt när dom kom upp och tro det eller ej men dom löd mig :S ? Vi sov alltså ostört tillsammans i sängen till klockan 12.30.

Jag har faktiskt varit väldigt kreativ sedan dess och suttit och gjort om mitt cv totalt eftersom det såg ut som andra världskriget. Det är riktigt fint nu och jag är supernöjd, nu fattas bara trevliga sökbara jobb! Jag vill så gärna ha ett jobb som gärna ska innefatta försäljning. Tyvärr ser det så mörkt ut speciellt inom den braschen just nu så jag börjar nästan ge upp. Jag har ett toppenfint fullspäckat cv som jag var så säker på att jag skulle kunna få ett jobb med men jag vet inte hur många jobb jag har sökt sedan den 5 juni. Det enda jag får tillbaka är ett mail med texten "Tack för din ansökan, vi har gått vidare med andra sökande men sparar ditt cv" eller något liknande. Det suger speciellt när man vill jobba!

Jag har ju dock sedan den 8 juni jobbat som vikarie på olika förskolor i limhamn-bunkeflo, detta är inget jag trivs alls med men som jag måste jobba med för att få pengar tills jag hittar något annat.

Jag är även barnflicka åt lilla walter som är 1 månad gammal men detta är tyvärr inget jag kan leva på då det endast är ett fåtal timmar i veckan.

Vet ni något ställe som söker personal?





Kommentarer
Postat av: Anonym

SV: Mer tomtar åt folket =) Håller fullständigt med dej!! :)



Tur man ej är ensam :P

Hoppas du får en finkväl!

2009-10-07 @ 16:43:16
Postat av: Sanna [Om livet, träning och kärleken]

Fasiken glömde skriva namn :P



Hehe mer tomtar åt folket!!

2009-10-07 @ 16:43:42
URL: http://sannis1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback