Miss you såhär vid juletid...

Jag längtar något så fruktansvärt efter julen, är det någon annan som också gör det?

Jag har en sån konstig känsla i hela kroppen, julkänsla...hur galet låter inte det?

Jag längtar efter mörker, tomtar, ljusstakar, julklappsshopping, tända ljus, advent, rött, julgran, mysig julmusik osv.


Man skulle kunna säga att jag har ett helt projekt framför mig med tanke på att det enda Micke prytt lägenheten med under julen innan min tid har varit en bock? Herregud säger jag bara. Jag kommer med andra ord att få ligga i rejält. Det kommer bli Vellinge blomman många gånger om och storhandla tomtar, röda saker, och allt som har med julen att göra. Jag kan inte säga att jag tycker att det ska bli tråkigt utan det blir nog mer årets upplevelse att försöka få in julstämning i denna lägenheten med tanke på hur Micke är. Jag kommer dock inte ge mig för jag är van vid att få som jag vill och även denna gången ska det bli så.

Vellinge blomman kan vara något av det mysigaste som finns att strosa omkring på under påsk, halloween, jul osv. Har man inte känslan så kommer den efter du har varit där. Deras tomteby är ju så otroligt fint, så mycket tid dom måste lägga ner på det.

Detta året kommer tomtebyn på Vellinge blomman att öppna den 31oktober!


Nu när jag skriver om julen så kom jag att tänka på förra vintern. Den vintern då vi var ett helt gäng som umgicks 24-7. Vi gjorde verkligen allt tillsammans. Vi hängde på puben nästan varje kväll under helgen, sjöng karaoke och fick dit Dj som spelade skitbra musik flera kvällar. Vi hängde hemma hos Hudde flera kvällar i rad, vi gjorde inget speciellt och hade ändå så jävla kul tillsammans. Jag och annika snodde cheeseballs, några av oss bildade cheeseballsklubb, vi drack, vi åt tillsammans, vi spelade spel och lekte lekar.
Vi hade så jävla roligt tillsammans.

Kommer ni ihåg när Niclas (efter en kass utekväll i limhamn och vi slutligen hamnade i bflo på puben) var skittoppad och bjöd alla på champagne? När vi var hos Hudde och Niclas spydde vatten och jordnötter överallt, hahahaha! När vi stal kundvagnar och körde omkring varandra? När Niclas gång på gång hamnade på bänken utanför Ica? När du och jag Annika hade xider med oss in på puben i våra väskor och när vi med jämna mellanrum gick ut för att dricka dom, billig fylla! Och när vi sedan gick in i kundvagns"stallet" och kissade? hahaha
När vi en kväll satt och hittade på låtar om Annikas hår och alla skrattade så vi höll på att dö? När Josse var tvungen att äta en ostbåge ur Filips håriga navel? När vi dansade loss hemma hos Hudde till våra olika spotify-listor? Våra samtal inne på Huddes rum på madrassen, allt ifrån "jag kan inte andas, så jag går hem" till "still, still," När jag och annika tog över Bobo och huddes "riddar"spel på någon spelsida och förmodligen sabbade allt som dom byggt upp under flera dagar? När vi hade snöbollskrig. Jag blir så jävla glad bara av att skriva ner alla minnen, jag sitter och ler och skrattar för mig själv, Micke måste tro jag är dum i huvudet. Har ni något annat ni kommer ihåg som jag missat att skriva så skriv det!

Fy fan vad jag saknar er och den tiden! Det var verkligen vi och vi var så bäst!

Nu är vi allihopa på olika ställen i Sverige, vi gör olika saker och vi har kommit olika långt i livet.

Jag vet inte med er men jag tycker att vi ska ta en reunion. väldigt snart!


Ni vet vem ni är!






Kommentarer
Postat av: Sanna [Om livet, träning och kärleken]

JAG längtar efter första dec.

När man får ta fram allt och mysa till det lite extra här hemma :)



YOU ARE NOT ALONE :P

2009-10-07 @ 10:29:42
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: Lucas

Väldigt snyg header. Checka in min sida ;)

2009-10-07 @ 12:18:32
URL: http://Lucasgustavsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback