Skitpizzeria!

Onlinepizza, hört talas om det?

www.onlinepizza.se

Du skriver in ditt postnummer och vips så kommer alla pizzerior som levererar till din adress upp. Du kan ringa dit och du kan beställa online. Det tar oftast lite tid innan pizzan kommer beroende på var du bor så ring i god tid. Pizzerian vi brukar ringa heter Viking och ligger vid Slussen, det tar 1 timme innan dom är här. Det är ju naturligtvis så att dom inte kör iväg med pizzorna direkt efter 1 beställning utan väntar tills där är några som beställt och tills alla pizzor blir klara. Kan rekommendera deras Värnhem special, fruktansvärt god! Jag ska även tala om att det är inte bara finns pizza att beställa där, utan även en massa annat.

Vi har testat på det här hemma ett par gånger. Vi har varit relativt nöjda, ibland har dom missat pålägg på pizzan, ibland tar det längre tid än 1 timme typ 1,5, lite småsaker som man kanske får räkna med. Igår var jag dock MISSNÖJD kan jag säga. Vi beställde pizzorna klockan 18, räknade med att vi skulle ha dom runt 19. Jag beställde värnhem special och Micke beställde en Jasmine special. När klockan var 19 hade vi fortfarande inte fått våra pizzor utan dom anländer klockan 19.30. Smaklökarna och magen hade ställt in sig på värnhem special och helt av allt hade jag bara velat trycka i mig hela pizzan på en och samma gång med tanke på att jag inte ätit något på hela dagen. När jag öppnar kartongen ser jag till min besvikelse att där inte ligger en värnhem special, jag går in på hemsidan och ser att jag har fått en Sigges special? Det är inte så enkelt att det är budet som har gjort fel genom att ta fel kartong, för där står vår gatuadress på kartongerna. Hur fan hör man fel på Värnhems special och Sigges special? GET A SNÄCKA för fan din döve idiot. Arg som fan blev jag! Micke fick rätt pizza och fick även äran att ringa till pizzabudets mobil (då han hade ringt upp oss innan för porttelen inte funkade) han svarade inte, han ringde vidare till pizzerian som INTE heller svarade? Förhelveteee! Vi lät det vara lite och jag började äta av pizzasalladen istället. Efter 10 minuter ringer mickes mobil (alltså 19.40), det är pizzabudet. Micke berättar hur det ligger till och han meddelar att han är på pizzerian nu och att vi kan göra vad vi vill med den felaktiga pizzan och att han kör tillbaka till oss med en nybakad värnhem special. Klockan 21 får jag min "nybakade" pizza. Han bjöd på en 2 liters coca cola light för att det hade blivit fel. 3 timmar tog det alltså innan jag fick min pizza och Micke hade ätit upp sin pizza för 1 timme sedan när jag fick min. Det är helt och hållet pizzerians fel, det är dom som misslyckats totalt, budet är en jättetrevlig kille så creds till honom.

När jag sedan hade tagit några bitar av min pizza så bestämde vi oss för att inte titta på dubbad film på tv4 (komissarien och havet) utan att istället sätta på world tour med Johan Glans. Se den filmen! Den är så jävla jävla rolig! Jag skrattade som aldrig förr fastän det var andra gången jag såg den. När filmen var slut så väntade ett sval binge. Vi brukade alltid kolla på en massa spökprogram på tv4 + förr men förra veckan när vi skulle kolla så visade dom inte det längre...skittråkigt! Söndags-underhållning på högnivå.

Det var även kanelbullensdag igår, det missade ni väl inte? Kör en efterfest på den idag annars! Jag köpte 8pack djupfrysta kanelsnäckor på willys för 10kr. Fynd!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback