No skola, No jobb! (8)

Idag vaknade jag runt 10.00, satte mig vid datorn en stund för att sedan gå bort mot värnhem och skicka iväg burberykjolen som blev såld ganska snabbt. Jag var lite orolig för hur jag skulle skicka den, jag kan ju inte precis trycka ner den i ett vitt litet kuvert. Jag kom dit och upptäckte postens egna vadderade kuvert i 4 olika storlekar, S-XL. Jag tog ett storlek L och la ner kjolen där, gick perfekt. Jag fick betala 60kr för kuvertet som redan hade porto, dom tog hand om det och sedan var det klart. Riktigt smidigt. Jag var 650kr rikare och dumma shopping-felicia dök fram igen. Jag intalade mig själv att BARA gå in på h&m snabbt för att se om dom fått in skorna jag talat om i tidigare inlägg. Det hade dom inte och jag fortsatte intala mig saker. Jag skulle BARA kolla i någon butik till, kanske hittade något fint till Micke som förklarade min kärlek eftersom han klagar på att han inte känner sig älskad av mig, till största del skämt men ni vet att det finns en sanning i alla skämt haha! Nej men skämt och sido. Jag hittade Telia, gick in där och fick för mig att jag skulle teckna abonnemang och skaffa en ny dator, förfan Felicia. Jag gick ut kvickare än tusan när jag såg priserna och stack sedan vidare till Lagerhaus där jag tänka införskaffa lite nya doftljus, då det är slut på dom här hemma. Jag föredrar dock ikeas bättre och jag skänkte inga kronor till lagerhaus heller. Nehepp, vidare till ZOOAB för att handla lite ben till hundarna. Skulle egentligen köpa ett sånt här flexikoppel till Enzo också, Geisha har ett och Enzo går i vanligt "citykoppel" ett kortkoppel. Känns lagom rättvist. Det gick bra när han var liten plutt men han blir större och större. Dom var dyrare där än på andra ställen där jag sett dom som på vacker tass så jag hoppade helt enkelt över det. Jag kan säga så mycket som att min lilla shoppingrunda gick på 27kr, standing ovations. Jag tänker så galet när jag är ute och handlar, shoppoholicer kanske? Jag intalar mig en massa saker som tex "Ja men jag kan handla dessa skorna för 400kr för jag har ändå en hel drös pantflaskor hemma som jag kan panta och på så vis få tillbaka dom 400kr" men jag tänker liksom inte så 1 gång om samma flaskor utan det kan bli 2,3,4,5,6 gånger? Det är liksom inga 18k guldflaskor här ligger i ikeapåsar hemma. Hemska hjärna, ibland är det som om den lever sitt egna lilla liv utanför mig.

Ibland önskar jag att allt var som förr när man fortfarande gick i skolan, studiebidraget/barnbidraget kom utan någonting, alla pengarna gick till sånt man absolut bara ville ha och man behövde inte ha ångest efteråt. Det är tufa tider för en del, speciellt för oss som precis tagit studenten. Försök få ett jobb som inte innebär att du jobbar på kvällar som telefonintervjuare eller telefonförsäljare. Du får lön efter vad du säljer = N-A-D-A.

Nu ska jag snart plocka undan lite smått här och gå ner och handla lite mat till ikväll. Jag hade sluppit plocka undan här om det inte vore för att Enzo hade bitit sönder ett reklamblad i 1000 bitar när jag kom hem ifrån värnhem. Jävla trollhund! Jag ska även försöka mig på att ge Geisha hennes medicin. Hennes öga har blivit jättefint.


Lilla Hanna, min älsklingsflicka, long time no see.

Stallet, long time no see.



Kommentarer
Postat av: elin leijon - makeup & skönhet

Vinn en DKNY Red Delicious 100ml hos mig! :)

2009-10-09 @ 02:56:00
URL: http://elinleijon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback