Kläder till Enzo?

Tina hämtade upp mig igår för tanken var att vi skulle på jakt efter en vit klänning som hon kan ha på sig på Lördag. Det tog inte lång tid förrän vi hittade vad hon behövde. Vi gick vidare för att ta en snabb "fika" och snacka lite. När magen var full och huvudet blivit segt av allt tjattrande så begav vi oss vidare in till Djuraffären för att jag tillsammans med Micke kommit fram till att vi måste ha Vinterjacka/regnjacka till Enzo. Jag hittade en skitcool kamo-jacka med päls, liknande en coose jacka. Naturligtvis så fanns denna bara i stora eller riktigt riktigt riktigt små storlekar.

Vi begav oss vidare, Tina åkte hem och jag gick vidare till Dog Fun som ligger vid Drottningtorget för att kolla igenom deras exklusiva utbud av hundkläder. Jag hittade kamo-jackan men tyvärr fanns den bara i vitt, den var minst lika fin och jag chansade på att den skulle passa honom. Det var väl rätt dumt att chansa på att den skulle passa eftersom att jag inte får pengarna tillbaka utan enbart byta till annan vara eller tillgodokvitto..Tror ni den passade? Nej, han höll på att tuppa av när jag hade knäppt knapparna. Jag vågar knappt inte skriva vad den kostade! 578kr!!! Jag ska gå dit om en stund tillsammans med Enzo så vi får testa jackorna på plats istället, jag tvekar inte på att jag hittar något annat fint till honom för den summan men det är ändå så himla tråkigt!

Det behövs verkligen vinterkläder/regnkläder på dom små liven nu när det är så kallt. Igår när vi skulle gå kvällsrundan och det ösregnade så såg både Geisha och Enzo självmordsbenägna ut. Dom har på sig små regntäcken nu och det räcker bevisligen inte. Det är alltså lika bra att lägga lite extra pengar på att få något som både är varmt och som skyddar mot regnet. Det lär bli kallare snart och dessutom får vi väl se en och annan snöflinga snart så det är lika bra att fixa det direkt.

Imorgon är det jobb mellan 8-16.30, skjut mig?









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback