slut på veckan :(

Nu har nästan en hel vecka gått sedan jag skrev mitt senaste inlägg, så jävla kasst!? Jag får skylla på att jag är ovanligt trött, finner ingen ork till att göra någonting, haft mycket att stå i och helt enkelt glömt bort bloggandet samtidigt som jag många gånger loggat in för att skriva något men snabb ångrar mig för att orken inte existerar och loggar ut igen.

I Tisdags så jobbade jag först en stund hos Karin och blev sedan upphämtad av Tina för att åka och kollar på en "jobba utomlands-mässa" detta kan vara något av det tråkigaste vi gjort, det gav oss absolut ingenting. Inne på mässan träffade vi Angelica och Annika. Vi bestämde oss snabbt för att ta en snabb runda inne i stan istället för sedan hade Tina lovat mig att köra runt mig till dom lika förskolorna jag varit på denna månaden för att få timlistan påskriven. Detta gick ju lagom bra, men dock riktigt drygt.

I onsdags så skulle jag egentligen åkt med Karin till Lund men detta blev inställt. Istället så åkte jag och Annika till det nya Ikea och kollade läget, inget jag var speciellt imponerad över då jag mest tyckte det var FÖR stort och stelt på något sätt. Det kan ju vara så att man inte riktigt vant sig än. Jag har faktiskt hört från dom flesta som hunnit ta sig dit och kolla att dom inte alls gillar det, en del har till och med sagt "Jag kommer aldrig mer åka dit" men det tror jag inte speciellt mycket på, vi snackar om ikea liksom.

Torsdagen bjöd på vikariat på Vintrie förskola. Jag skulle börjar klockan 8 och när jag sattt på bussen på väg dit så fick jag samtal av bokaren att jag kunde börja klockan 9 istället. Kul! =/ Dagen blev inte bättre för när jag väl kom till förskolan så var där stelt, otrevlig personal, barnen var sjövilda och många av barnen grät sig igenom dagen för att dom saknade "mamma och pappa", kändes inte helt okej och kan tänka mig att den tryggheten barnen behöver inte riktigt fanns där. Jag tror inte personalen på avdelningen sa ett ord till mig på hela dagen mer än i början när dom skulle presentera sig osv. Jag avslutade dagen med " Jag pyser också nu...hejdå" fick ett "hejdå tillbaka" och sedan drog jag till med "tack för idag :)" då blev jag totalt ignorerad. Jag kan säga så mycket som att oavsett om jag skulle få ett heltidvikariat där i en hel månad så kommer jag aldrig någonsin sätta min fot där igen! Jessica min kompis ick äran att vikariera på samma ställe dagen efter mig och hon smsade mig vid lunch "ja, du hade rätt"...Hon har fått vikariat i 4 dagar till där, stackars!

Jag avslutade dagen i Torsdags hemma hos Mormor med mamma och Julle för att äta potatis och purjolökssoppa. Det finns ingen som kan göra den soppan så som min mormor, värd att dö för! Hon bjöd även på äpplekaka som jag egentligen inte alls tycker om men eftersom jag kände sötsug efter maten så testade jag en liten bit och det var det bästa jag gjort den dagen, sååå god! Jag fick med mig en bit hem till Micke och hans betyg vad "Inte för att överdriva eller så men det kan vara det godaste äpplekakan jag någonsin ätit". Min mormor är duktig :)

Jag fick dessutom den nya jackan i Onsdags, den var så så så fin! :)

Äntligen blev det Fredag och det var dags för vikariat igen fast på Ängens förskola, ett ställe som jag tycker mycket bra om! Där är jättebra personal, barnen är jättetrevliga, där är lugnt och mysigt och man kan bara trivas där! :) Oavsett var man kommer så är det drygt att jobba mellan 8.00 och 16.30 men tiden går faktiskt rätt så snabbt här. När dagen var slut så gick jag hem till Mamma för att be om skjuts hem för dom skulle inom det närmsta ändå köra mot Kristianstad där dom skulle spendera helgen. Skönt att slippa ta bussen.

Det har varit en riktigt härlig helg tillsammans med bara bara Micke. Man har verkligen fått pusta ut och bara vara ledig tillsammans. Det är tråkigt att helgen går så himla snabbt bara och att man redan tvingas inse att det är Måndag imorgon. Jag skulle så gärna vilja vara hemma i några dagar till, speciellt nu när det är höst, mörkt, kallt och ruskigt ute. Vi har iallafall haft en underbar helg. Ännu en gång så får jag påpeka att jag har världens bästa man! :)


Har ni hört face drop med sean kingston?


Puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback