come dance wiv me

Hemma efter en rolig kväll. ..

Klockan sex styrde vi bilen mot "nästet" som Micke säger fast vi körde såklart inom donkan först för 3 cheeseburgare. Micke förberedde mig på många utsvävningar från hans sida pga växjö klacken, dom skulle tydligen vara jävligt högljudda och ha snott alla ramsor från MFF, töntar! Mycket väl så var dom några stycken och dom hördes myckeeeet!
Som alltid så tippade jag och Micke mot varandra om vad resultatet skulle bli. Jag sa 7-1 och micke sa 5-1..jovisst och han jobbar på fotbollskanalen.se...efter varje match vi tippar mot varandra så blir jag bara mer och mer övertygad om att det är jag som skulle ha hans jobb istället. Naturligtvis slutade matchen 7-3, en aning fel med 7-1 men mer rätt än 5-1 iallafall, loser :D !
Det är skönt att ha ett gemensamt intresse så man kan hitta på saker tillsammans, man behöver ju inte ha ett gemensamt intresse för det men det hjälper en del och det är riktigt roligt!
Snällt av Mickes mamma som brukar ställa upp och låna ut bilen till oss, fick även höra att hon tyckte att mina nya stövlar var snygga, vilket var roligt för det har jag inte fått höra av micke än.
Något som också glädjer en otroligt mycket det är när man tittar bort mot mif-klacken och ser Uffe, behöver jag säga vilken Uffe? Allas våran glädjespridare. Mifs klack innehåller väl till största delen av en viss sorts människor, men creds till dom för dom gör det bra!
Dock var där en händelse under matchens gång som var mindre rolig. Jag är mycket medveten om att "slåss" är en del av ishockey men där finns fan en gräns där också. En spelare i växjö bara matade in slag mot huvud och mage på en av juniorerna som var med under kvällens match, mif-spelaren slog naturligvis också men på en helt annan nivå och han slutade till slut när växjö spelaren bara matade in slag mot honom. Att sitta och bara kunna titta på när något sånt händer gör en galen, jag hade bara velat gå ner på isen och slå ihjäl den jävla förlåt fittan! Haha skrattar åt vad jag precis skrev, se gärna det jag skrev ovan framför dig. Dream on. Inte för att jag hade kunnat göra mycket i det läget men det är det första man tänker och vill göra när man ser det ske. Det blev matchstraff för idioten. Rätta mig gärna om jag har fel, detta är min tolkning av det hela.


Trots denna händelse så var den en målfylld och rolig match, nästa match på Malmö arena är på fredag den 9/10 kl 19.00..kom dit! Den minst hockeyintresserade människa hade tyckt det var kul för det är så mycket mer än hockey, speciellt nu när det är i Malmö arena det händer! :D percys sportbar har tex öppet efter matchen, där spelar ett jätteduktigt liveband. Ett tips är dock att äta innan man åker dit, för den hungriga finns där hamburgare som inte är att rekommendera speciellt inte till det dyra priset du får ge för dom och en tråkig smal eller tjockkorv men även dom säljs dyrare än vad dom skulle sålts för.

Som jag nämnt tidigare idag så har vi ju lagt ut en del annonser på blocket.se och det var med spänning jag loggade in på mailen nu när vi kom hem. Kavajen är i princip såld, samsungen och västen har jag fått bud på..inte dåligt! :)

Imorgon väntar en ny dag och nya möjligheter....vi får se vad den bjuder på...förutom regn, blåst och 12grader.


Ciao


PS. dizzie rascal - dance wiv me

helt klart kvällens låt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback