Friday

Idag är man en slagen hjälte!

Igår var det mest ett jävla farande fram och tillbaka mellan olika ställen. Dagen började klockan 9.00 hemma hos Karin och Walter och slutade hemma hos den danska familjen i Bunkeflostrand 24.00.

Jag kom till Bunkeflostrand vid 16.30, gick upp mot Annestad för att lämna över en bok och någon biljett till en bekant till Karin. När klockan var 17.00 så ringde jag på dörren till familjen vars flicka jag skulle passa. Det gick jättebra! Har turen som får passa snälla barn. Jag la henne i sängen vid 19.30, funkade inte riktigt 100 så jag tog upp henne igen och gik omkring med henne lite. Hon somnade inte fastän hon var så trött, kan ju vara för att hon varit lite orolig, det var ju inte mamma eller pappa. Jag la henne till slut i vagnen och gungade henne så som jag gjorde med Julius när han var bebis. Hon somnade direkt! Någon gång under kvällen vaknade hon till för att hon tappat nappen men annars sov hon som en stock resten av kvällen till föräldrarna kom hem.

Jag gick mot bussen 24.00 och väntade i 20 minuter innan bussen kom. Jag fick sällskap av Nicklas som kom cyklandes förbi mig och hade varit hos Sumit. Det var tur för tiden gick lite snabbare. Det var nästan lite obehagligt att stå vid bussen själv vid den tiden i Bunkeflostrand. Där var inte en bil i närheten, gatorna var helt tomma, inga människor förutom jag och Nicklas. När klockan sedan var 01.00 så hade jag lagt mig i sängen och det tog inte lång tid innan jag somnade.

Imorse märkte jag inte ens när Micke gick till jobb vilket jag alltid brukar göra annars! Jag har varit helt slut idag, riktigt död. Som ni säkert förstår så har jag inte gjort ett dugg idag. Micke har åkt och kollat på hockey med Padda och jag sitter hemma själv och tittar på idol. Det är extra kul med Idol idag eftersom dom har Michael Jackson-tema. Idolerna har varit sådär fram tills Reza kom upp på scen, hon var grym! Reza är riktigt cool, skitkul när hon snackar svenska, creds till henne som bara bott här något år och redan kan så bra svenska, duktig. Jag sitter just nu och väntar in min absoluta favorit Rabih, hoppas han gör det riktigt bra idag så han inte åker ut. Han var verkligen världens skönaste röst.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback