Lördag.

Igår blev det verkligen en vanlig svensk hemmakväll.

Vi lagade mat och tittade på tv - naturligtvis Idol. Jag hade en väldig spänningshuvudvärk efter att ha gått och burit på den stora bagen på ryggen runt halva stan, så vi la oss rätt tidigt i sängen och fortsatte med tv-tittandet där tills vi slocknade.

Idag vaknade vi ungefär samtidigt av en ren slump. Finns inget bättre än att vakna upp, slå upp ögonen och mötas av ett "God morgon älskling, har du sovit gott" av den man älskar allra mest efter mamma, pappa och Julle såklart :D

Jag låg och vaknade till liv i sängen och Micke hade gått upp för att skriva blogginlägg på www.fotbollskanalen.se/spel och lite annat som hör hans jobb till. Jag vaknade till 100% av Annikas morgonsms som löd "kommer du till entre sen och snackar lite? :D "....Självklart gjorde jag det och klockan 11 så stod Annika nedanför mig och vi körde bort mot Entré. Det blev en hel del snack om både det ena och det andra, en speciell sak som det talades mycket om kommer jag att ta upp här i bloggen inom det närmsta. Jag införskaffade mig ett par lacklegging för 149kr på Gina tricot (skitsnygga) och en lite längre svart tröja att ha till leggingsen (heter det så?) också på Gina tricot för 149kr. Jag hittade ett par skitsnygga leggings i bomull med skinn-lappar om man kan säga så inne på MQ för 199kr. Jag köpte dom inte för jag blev så jävla irriterad på han som jobbade där inne. När jag stod och provade inne i provrummet så ställer han sig och kollar rakt in till mig och frågar hur det går. Jag hade liksom bara trosor på mig vid det tillfället. Det är okej att stå utanför proven och fråga kunden hur det går men att sticka in hela huvudet (när vi dessutom inte haft någon konversation tidigare heller) och fråga hur det går det är INTE okej. Det blev iallafall inte mycket shopping utan mest snack, vilket var väl behövligt. Det är alltid lika kul att träffa Annika och snacka, för vi har alltid så mycket att snacka om och oftast är det saker inom samma kategori. Vi förstår med andra ord varandra riktigt bra och är väldigt lika varandra, dock inte utseendemässigt haha!

När Annika hade lämnat av mig hemma igen så var det dags för färd mot Ikea med Mickes pappa, köket skulle planeras, köpas osv. Detta tyckte inte jag var så speciellt intressant så jag gick istället omkring i min egna lilla värld och plockade på mig allt jag ansåg vara behövligt och fint. Micke hade med andra ord inte mycket att säga till om. Det var dock ett väldigt tomt Ikea och där fanns inte mycket som var jätteintressant. Detta har ju att göra med att dom är i full gång med att flytta bort till Svågertorp. Jag hittade en massa olika ljuslyktor, ljus, blomma, matskål till hundarna och lite sånt. När vi kom hem så upptäckte jag att Micke inte hade packat ner blomman som jag köpte, KRIG! Kriget gick över ganska snart och vi började istället storstäda lägenheten eftersom vi ska ha gäster ikväll i form av Padda, Richard och Håkan...tänk vilka roliga namn man använde sig ut av på 80talet :) !
Vi ska äta mat från en Kina restaurang, vilket jag inte är super nöjd med men det får fungera idag och sedan ska vi titta på matchen här hemma. Känner jag boysen rätt så kommer det nog att spelas en hel del xbox också. Det är redan i fullgång nämnligen. Micke och Padda (som kom tidigare än dom andra för att kolla elitserien här) sitter nu och spelar fifa istället, är jag förvånad? NEJ.

Jag ska gå ner mot Willys nu och handla snittblommor och vanlig blomma till en kruka i köket som just nu innehåller en gammal jävla blomma som är inne på sin sista vers. Det finns inget som fräschar upp och gör hemmet så fint som nya blommor speciellt snittblommor i ett nystädat hem. Det är verkligen grädden på moset. Det tråkiga är att snittblommor dör så snabbt men man kan väl unna sig att handla nya då och då. Det är ju inte mycket pengar det handlar om, speciellt inte när det kommer till dom små blomstertälten som ligger mitt på Gustav adolsfstorg, dom har jättebra priser. Jag känner mig som en gammal jävla kärring som sitter och snackar om blommor men tro mig det gör verkligen susen.


Hoppas nu Sverige vinner och att ni får en toppenkväll! :)



Denna bilden bjuder på många minnen, minns du Annika?


Kommentarer
Postat av: annnnika

hahahahah den bilden, hahahahahah

2009-10-11 @ 13:30:47
URL: http://annnnika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback