operationen!

Gårdagen var riktigt tung!

Geisha skulle som jag tidigare berättat till veterinären igår. Det var upp med tuppen som gällde och mormor kom och hämtade mig, Enzo och Geisha klockan 8.20 för att sedan vara i höllviken klockan 9. Nervös och rädd utan att veta vad som väntade satte jag mig i bilen med båda hundarna och slösnackade med mormor. Det var inget vidare svårt att hitta dit. Vi frågade dock en man i närheten om var falsterbovägen 80 fanns och efter det var det nema problemas. Fint! När vi kom in till veterinären blev vi fint omhändertagna, trevlig och snäll personal som tog hand om en väldigt osäker  och mega nervig ägare vid namn Felicia. Vi började med att skriva in en massa hund-ägaruppgifter för båda hundarna. Enzo var först ut med att vaccineras, han skrek så mycket att det hördes ut till mormor som satt utanför. Stackars lille bebisen dock var han lika blåst och glad igen efter 3 sekunder, ut med yrvädret till mormor som fick ta hand om honom medans det var Geishas tur. Hon fick en lugnande och smärtstillande spruta och skulle sedan "somna" in i mitt knä..detta var frukansvärt obehagligt, kändes som att hon lämnade sin kropp totalt, ungefär som att hon var levande död. Det var inte långt ifrån att jag storbölade, dock skulle detta kanske inte se bra ut och det skulle nog inte göra Geisha speciellt gott så det var bara att sitta och hålla igen till max. När Geisha sedan var helt "väck" kom en sjuksköterska och tog henne, att lämna bort sitt hjärta i den situationen var det värsta någonsin, fyfan! Nu skulle hon bli hos dom tills det var dags för operation någon gång efter lunch. Vi åkte snällt därifrån med Enzo, gick in på toppen i Höllviken och handlade med oss bullar, pålägg osv för att sedan åka hem till Pia (min moster) i Limhamn och hälsa på och fika. Vi satt och fikade och timmarna gick, veterinären skulle ringa när operationen var klar eller när vi kunde hämta henne, osäker, prioriterade nog inte att lyssna vid det tillfället haha? Efter att vi fikat åkte vi hem en stund till Mamma som var sjuk i Bunkeflostrand, satt där och snackade och fick timmarna att gå tills jag till slut inte orkade vänta längre. Jag ringde dit och frågade hur det gick. Då fick jag det bästa beskedet i världen att Geisha mådde bra, allting hade gått fint och att vi kunde hämta henne om 1 timme. Fy fan vad skönt och vilken lättnad. Jag ringde och meddelade Micke som blev lika glad. Vi satte oss i bilen och hämtade upp Micke i Västra hamnen där han jobbar och åkte sedan raka vägen till höllviken för att hämta hem pluttan. Väl framme var det en vacker betalning på 2900kr som gällde, operation+ 2vaccin (enzo+geisha) och kloklipp. Vad gör man inte för dom man älskar mest i världen? Känslan av att se Geisha i läkarens famn insvept i en filt med krage på sig och rinande öga, fortfarande groggy och världens mest "smärtsamma" gnäll var både så oerhört underbar samtidigt som det gjorde så fruktansvärt ont i hjärtat. Hela vägen hem satt hon och gnällde, det var en helt annan hund, så himla synd om henne, totalt väck var hon. När vi kom hem la vi henne i sängen och la oss på varsin sida om henne och bara klappade och mös med henne. Jag försökte ge henne skinka men hon bara vände bort huvudet, då mår man inte bra som hund!! Det tog ett tag innan hon blev sig själv, tills imorse tror jag? Nu är det fullfart i lägenheten igen och jag har full sjå med att hålla reda på vem som är vem för att sedan kunna ryta till! Fantastiskt skönt att allt gick bra och att det är över nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback