Spöke?

Nu får jag lite ångest, kom på att jag hade skrivit i bloggen tidigare idag att jag skulle skriva lite saker som jag upplevt, saker som inte hör till det lilla svenssonliv man lever?

Vad tror ni? Tror ni att det finns någon annna sida, att det finns andar osv?

Tänk efter när ni läst detta....


Förr bodde vi i villa i Bunkeflostrad, innan mamma och pappa separerade. Det var nog där det mesta hände.

Ett tag hade mina kusiners pappa sitt företag i vårt stora skyddsrum (garage), vi hade delat av detta stora skyddsrum så där blev en liten lokal. Han hade den lokalen full med målarfärg, spik, skruvar och andra väl behövliga material som ingick i hans arbete.

En morgon när han kom dit, ca 8.00 så ringde han på dörren och frågade vad fan vi hade hållt på med i natt i lokalen? Vi fattade ingenting? Han tog med oss ut och öppnade dörren för att visa oss vad han menade. Hela rummet var fullt av målarfärg som hade blivit uthällt, spik som var kastade överallt osv.

Hur förklarar man det?

En sommarkväll när vi satt utanför skyddsrummet på vår uppfart (eftersom vi hade kvällssol där) så var det någon som knackade stenhårt på skyddsrumsdörren inifrån. Vi blev livrädda och trodde naturligtvis att någon försökte skrämma oss men vi insåg snabbt att vi satt alla utanför och där var ingen av oss som fattades, vi öppnade dörren och undersökte och försökte finna en anledning till detta knackande. Ingen var där, inget hade trillat och orsakat ljud som gjorde knackningarna möjliga.

?

Min mammas farmor lämnade en klocka, en stor brun klocka i mörkt trä efter sig när hon dog, den klockan tog min mamma och vi hade den på väggen i vardagsrummet i villan. Den hade slutat fungerar långt innan min mammas farmor dog. En kväll klockan 22.00 så börjar klockan ringa, det var en sån här gammal klocka ni vet som slår varje gång klockan slår prick. Vi inser att det är mammas farmors födelsedag samma dag och blir ännu mer övertygande om att vi inte är dom enda som bor i villan.

?

När vi sedan flyttade till lägenhet så fortsatte allting.

Vi höll på att sätta upp tavlor osv under dagarna, precis när vi hade flyttat in. En dag satte mamma upp två små tavlor på en vägg intill hennes sovrum, hon satte upp tavlorna med sk betongspik för att dom inte skulle trilla ner. Vi står båda två och inspekterar tavlorna och tycker det blev fint. På morgonen när mamma vaknar och går upp i hallen, då ser hon till sin stora förvåning att tavlorna inte längre sitter på väggen. Dom står lutade mot väggen nere på golvet och betongspiken ligger fint och prydligt framför tavlorna.

?


En kväll satt jag, mamma och två andra (som jag inte minns) och kollade på tv uppe hos oss i lägenheten. Jag tyckte filmen var skittråkig och tittade bort ett tag. När jag tittar bort så fäster jag blicken borta mot väggen där vi har en tavla och ett skåp. Jag blir uppriktigt sagt SKITRÄDD när jag då ser en skugga, ingen vanlig skugga utan en svart dimma går förbi och sedan bara försvinna. Jag börjar fastän jag tror på andar att komma på anledningar till hur en skugga skulle kunna komma upp till oss från gatan osv...

Jag beslutar mig för att fråga mamma, världens mest korkade fråga (såhär i efterhand).

- Om man går nere på gatan, kan skuggan av en då komma upp till oss på andra våningen? 
 

Mamma svarar: Nej Felicia, jag såg det också, säger hon med lugn röst.

Jag har nog aldrig varit med om något mer obehagligt. Aldrig någonsin har jag upplevt något så konstigt och oförklarligt.

En kväll satt mamma och jag och åt vid köksbordet, vi hade släkt och hade massa värmeljus tända. Vi hade två ljuslyktor i fönstret som hängde i kedjor. Helt plötsligt när vi sitter och äter så börjar dessa gunga i full fart, åt sidorna....ingen av oss kunde förklara detta...

Inte nog med detta så är det vänner, familjemedlemmar, släkt osv som har lagt märke till saker också så som skuggor, att någon står inne i garderoben som är intill mitt rum och hänger upp galgar på nätterna alltså ungefär att man hör hur det slår där inifrån mot stolpen där kläderna händer, man har hört konstiga saker och andra konstiga saker har hänt.

En natt hade Jonas vaknat upp och haft alla sina skivor utkastade i sängen.
Saker har blivit nerkastade från hyllor osv i mitt rum när jag har legat och sovit.
Jonas hade legat i julius säng där det är en "stålram" alltså sängramen är gjord i stål så den brukar vara iskall usch...nåja..Han hade legat där för någon vecka sedan och han hade vaknat till av att någon stog och slog något mot sängramen, han började kolla på sina händer och insåg att det inte var han och kunde inte fatta ett skit.

Min mamma var på en seans i malmö tillsammans med 80 andra personer, då är där ett medium som blir kontaktad av olika andar och blir alltså dragen till ett par kanske 10st av dom som finns i lokalen. Alltså 10 av 80st får kontakt med någon nära som gått bort.

Min mamma får kontakt, innan det här mediumet går fram till mamma så känner hon precis som att hon har en hand på sin axel, hon tittar bak men där är ingen och under tiden mediumet går fram mot mamma så blir hon iskall i hela kroppen. Hon fattar direkt att det är min morfar som har tagit kontakt då hon redan innan mediumet kom fram hade insett detta pga dom konstiga händelserna i kroppen osv. Min morfar börjar då prata med min mamma genom detta mediumet, han berättade bla om sätter han dog, att det gick snabbt, han stod bredvid sin egen kropp och tittade på när allting hände, han kunde inte fatta någonting men det gick snabbt och han kände knappt ingenting. Han sa även en massa privatsaker som mediumet absolut inte skulle kunna gissa sig fram till. Min morfar sa att jag har medialagåvor så om jag bara öppnade upp mig, vilket jag kommer att göra såfort jag är mogen för det så kommer han och jag kunna prata som vi gjort förr, han saknade mig och den kontakten han och jag hade. Han märkte att jag stängde igen för han hade försökt kontakta mig men en dag kommer jag att öppna upp för det mediala för jag har den gåvan.

Jag har så mycket mer att berätta om men jag hinner inte utan jag får helt enkelt lova att uppdatera inom det närmsta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback