Julfeelings...

Idag har vi haft en riktigt mysig idag och den fortsätter :)

Dagen började med liten tur ut till olika butiker, vi fick köpt en del bla ett par kuddar till som vi ska ha i soffan. Vi plockade undan lite här hemma när vi kom hem och bar upp en fåtölj på vinden. Vi har bakat lussekatter och pepparkakor med skitmkt glasyr, mumma! Under tiden lyssnades det på en massa julmusik och jag får erkänna att jag har riktig julkänsla i kroppen nu, så härligt! Det luktar nybakade lussisar, pepparkakor, det är mörkt, tända ljus, nystädat, julmusiken är igång och det nalkas mat på spisen. U-n-d-e-r-b-a-r-t.

Har ni några tips på bra jullåtar?

Ikväll ska vi bara vara hemma, ta det lugnt och titta på tv/film. Det ska bli skitskönt, har längtat efter en helg hemma utan några speciella händelser på kvällen.

Imorgon blir det julskyltning i stan eller limhamn, har jag tur så blir det både och. Det ska vi nog kunna ordna. På kvällen blir det fotboll, men det blir det väl kanske för dom flesta? Micke ska iallafall live-reffa. Jag får helt enkelt överleva.

Nä, nu kallar lussebullarna och maten som min älskade står och lagar.

Tänk att det är första advent imorgon, passa på att njuta av julen nu för snart är den tyvärr över :( !!

Bacci


 

God Jul önskar Enzo som har fått på sig julahatten. Ser lagom road ut.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback